Thursday, August 20, 2009

Hampa Hatiku....

Hari ni hari khamis...tadi aku keluar pergi beli tiket untuk balik cuti raya nanti....bila kitaorg berjalan menuju pintu keluar, aku nampak ramailah umat manusia membawa beg untuk balik....serius sangat2 ramai....aku paham...lusa puasa mula...semua orang nak sambut first puasa ngan family termasuk lah aku...tapi aku tak boleh balik sebab rumah aku jauh dan jugak aku ada banyak kerja yang nak dibereskan....sebenarnya kalu nak balik boleh jer tapi aku cuma fikirkan tanggungjawab terhadap kerja2 yang lecturer bagi...aku cukup sakit hati dengan orang yang boleh balik sedangkan kerja berlambak yang tertangguh....kalu kerja tu melibatkan diri dia jer takper lah, ini kerja melibatkan group....group assignment....kadang2 kita kena fikirkan jugak pasal orang lain...fikir perasaan orang jugak....

Bercakap pasal fikir perasaan orang ni, hari ini aku realise something...kita tak perlu la nak kesian dan berlembut sangat kat orang....boleh tapi ada hadnya...kadang2 kita kena kesiankan diri kita dulu before kesiankan orang lain....kita tak perlu la nak sibuk2kan diri pada sesuatu padahal orang yang sepatutnya concern tentang perkara tu lepas tangan...nampak macam kita ni hadap sangat ngan benda tu....

Mak ayah kita hantar kita datang sini untuk blaja, bukan untuk kita buat benda lain...just datang sini blaja,blaja dan blaja and dapatkan degree....tu ajer...tak payah nak sibuk2 dengan benda lain...bila difikir2 kan balik, macam aku sorang jer yang beria padahal orang lain tak heran apa pun...aku je yang sibuk2 kononnya atas dasar sayang....tapi bila difikirkan balik....tak mendatangkan hasil pun.....

So aku rasa baik aku tumpu kat study aku yang tak sampai berapa bulan lagi nak habis....sedih aku tak dapat nak sambut hari pertama puasa ngan family buat kali kedua....

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADAN AL-MUBARAK

1 comment:

HaPPy_MiroHu said...

Hani pun sedih gak..
tapi kalau blik sure kena marah..
ye la..study kena utamakan dulu..
cuti 2 minggu nnti pun still leh buka pose and sahur sama2 gak..

dah byk lecture hani dah telepas gara sakit yg xdijangka dan xdiundang..harap bulan mulia ni akan kuatkan diri hani..

Kalau hani ader wat salah..tegur ye..hani akan cuba berubah..^^