Monday, May 10, 2010

RINDUNYER

Hahaha...
lamanya tak update blogku ini...
dah berhabuk berkarat dah pun...
sebenarnyer bukan saja2 tak nak update tapi ada sebab2 tertentu ( alasan jer)

sebabnya yang pertama kat shah alam tak dapat wireless uitm...huh...harap je main kampus..harap jer besar tapi wireless pun tak dapat...dan akhirnya memaksa aku beli broadband...itu pun dah akhir2 sem baru dapat beli...

second, sebab aku bz sangat...hahaha ye jer...
betul..aku bz...degree and asasi tak sama...
tak leh main2...degree sgt2 tough kot...
serius aku tak tipu...

Dulu, aku beria nak gi shah alam...
tak menyempat nak tinggalkan uitm kedah tu...
iyelah kononnyer kat shah alam lagi best...
ada segalanya...
uitm kedah tu kan cam kampung jer...
kecik...tak best la konon...
lagi satu....sebab jauh dari rumah aku...

tapi bila dah sampai shah alam ni...
aku rasa cam nak balik kedah balik...
aku rindu keadaan kat kedah...
rindu ketenangan kat kedah...
walaupun dah habis satu sem kat shah alam ni...
aku still rindu kat kedah...

kalau kat kedah tak yah berebut nak naik bas rapid...
kalu kat kedah tak yah gi kelas sejam awal semata-mata tak nak rebut bas rapid...
kalu kat kedah tak yah nak tunggu berjam-jam semata-mata nak beli sebungkus nasi goreng jer...
kat kedah makanan tak mahal tapi kat shah alam...faham2 je lar...
duk kat kedah tak yah sibuk2 nak pk pasal dapat kolej ker tak...
kat kedah gi kelas jalan kaki jer...
kalu kat kedah...
lagi 20 minit kelas nak mula...baru bergerak gi kelas...

walaupun ada yang gelakkan aku dan kutuk aku pasal aku rindu kat kedah,
aku tak heran...
aku punya suka la...

lagipun aku pun rindu kawan2 aku yang ada kat kedah...
tetiba aku rasa macam dah jauh dari diaorang,
walaupun mmg pun jauh kan...

tapi apa nak buat...
tak semua benda yang kita nak akan kita dapat...
tak ada benda yang akan kekal...
haih sodih la plak...

skang ni aku kat umah after habis final exam...
bercuti dirumah sepuas-puasnya...
sambil menolong ibu saya dirumah...
aku lagi suka duk umah dari kat shah alam...
nasib baik lah uitm melaka ni takdak LAW,
kalu tak mau aku transfer kat sini...
aman bahagia hidup aku...

haih cukup la dulu kot..
nanti aku update lagi...



No comments: